Diego Maradona: "Pep Guardiola har inte lika stor kvalité som Jose Mourinho"


Den stora fotbollsikonen Diego Maradona medgav att han ser Jose Mourinho som en bättre tränare än Barcelonas Pep Guardiola.
Jose Mourinho, Diego Maradona & Pep Guardiola

Den förra Barcelona stjärnan Diego Maradona ser Real Madrids portugisiska tränare Jose Mourinho bättre än den katalanska klubbens taktiker Pep Guardiola.

"Jag älskar denna man (Mourinho) som en tränare och psykolog. För mig är han den bästa. Mourinho kan vända på ett mynt till guld och det är anledningen till att han har min tillgivenhet. Jag är inte kär i honom eller något sådant, men han är en exceptionell människa" sa Maradona, rapporterar News360.

"Pep är en fantastisk person. Jag känner honom väl, men han har inte lika stor kvalité som Mourinho. Han har bättre spelare till sitt förfogande, men glöm inte att Pep är jätteung och han har en stor framtid framför sig".

Kommentarer

P - Hala Madrid

2012-02-22 - 15:59:18
Wooaah , Pepe?? xD

real fans

2012-02-22 - 19:39:37
haha ett nöje alla gillar ju vår tränare skönt att föra men hur gammal är pep?

Skriv en kommentar