Jose Mourinho: "Jag är inte intresserad om Guardiola förnyar eller inte"


Den spanska median frågade Mourinho om vad han har att säga om Guardiola som ännu inte bestämt sig om han kommer att stanna i Barcelona eller inte, men portugisen sa att han hellre fokuserar på morgondagens motståndare.
Jose Mourinho & Pep Guardiola

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har vägrat att prata om Pep Guardiolas kontrakt med rivalerna Barcelona, och sa att han endast hoppas att den katalanska tränaren är lycklig med sitt eventuella beslut.

Guardiolas närvarande kontrakt löper ut i slutet av säsongen och man vet ännu inte om 41-åringen kommer att fortsätta träna Camp Nou klubben.

Men Mourinho, som pratade med median om morgondagens match mot Rayo Vallecano, är mer intresserad av att fokusera på helgens motståndare än Barcelona.

"Jag är inte intresserad om Guardiola förnyar eller inte - jag hoppas bara att han är nöjd med sitt beslut" sa den portugisiska tränaren till reportrar, rapporterar Goal.

"Jag förväntar mig ett tufft motstånd (av Rayo Vallecano) och en tuff match. De har en anfallsfilosofi, men den är lite annorlunda på hemmaplan. De är ett lag som inte är rädda för någon och jag gillar verkligen hur de spelade förra säsongen, hur de hanterade många svårigheter. Jag är glad för Sandoval som gör ett briljant arbete".

"Det kan vara svårt att förutsäga hur matchen kommer att gå. Det kan dock inte finnas några ursäkter. Vi får inte förlora vår spelfilosofi. Det jag bryr mig om är mitt lag, inte motståndarna eller planen".

Till slut pratade "The Special One" om Raul Albiols uteslutning från det spanska landslaget, och sa: "Problemet med att Albiol inte har inkallats är inte mitt problem. Jag önskar att alla mina spelare är lyckliga, men inkallningar till landslag är inte min sak. Albiol och jag har inte haft någon konversation om han kommer att spela mer".

Skriv en kommentar