Mourinho: "Det skulle vara en framgång om vi vann La Liga med ett poäng mer än Barcelona"


Real Madrid bossen Jose Mourinho säger att lagets enda mål är att vinna La Liga titeln denna säsong, även om de till slut vinner ligan med ett poäng mer än Barcelona.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har insisterat på att det inte spelar någon roll hur stor hans lags ledning över Barcelona är vid detta skede av säsongen, så länge Los Blancos vinner La Liga så småningom.

Santiago Bernabeu klubben har för närvarande 10 poäng mer än den katalanska klubben, men Mourinho är endast intresserad av att vinna ligatiteln i slutet av kampanjen, och han skulle vara mer än lycklig om de vinner trofén med endast enpoängsfördel.

"Det är tydligt att fördelen som vi har över laget som ligger två i tabellen är jättebra för oss, och det sätter Barcelona i en komplicerad situation" sa Mourinho i en presskonferens, rapporterar Goal.

"Vi måste fortsätta jobba på samma sätt eftersom våra rivaler är ett bra lag som kan få bra resultat. Vi vill vinna varje match och avgöra ligan så fort som möjligt. Det skulle dock även vara en framgång om vi så småningom vann titeln med endast ett poäng mer".

Sedan fortsatte den förra Inter tränaren att diskutera Nuri Sahins situation och sa att han kan endast spela med tio spelare och en målvakt på planen. Han avslöjade även att Angel di Maria kommer att återvända snart.

"Sahin? Som jag tidigare sa om Lassana Diarra och Esteban Granero; jag har 20 spelare i min trupp och jag kan endast använda tio utav dem".

"Di Maria var redo att spela några få minuter mot Levante, men jag föredrog att låta honom vila så att han återhämtar sig fullt. Han tränade bra denna vecka och han är redo att spela imorgon".

Kommentarer

Anonym

2012-02-17 - 20:09:41
en" poäng

madrid

2012-02-17 - 20:52:19
va han han han ah vet inte ens hur jag kan förklara ett p? han kanske var en annan värd när han sa så ;)

Skriv en kommentar