Mourinho ifrågasätter pressens källor: "För er är de anonyma, men för mig är de imaginära"


Den 48-årige taktikern, Jose Mourinho, har attackerat pressen som påstår att han kommer att lämna Real Madrid i sommar.

Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har vägrat att kommentera ryktena som påstår att han kommer att lämna Santiago Bernabeu klubben för Premier League i sommar. Istället attackerade han den lokala pressen och deras "imaginära källor".

Rapporter om en möjlig Mourinho avgång startades av den spanska Punto Pelota förra månaden, där tv-programmet hävdade att portugisen var olycklig i den spanska huvudstadsklubben.

En vecka senare hävdade en rapport i The Sunday Times att Mourinho var ute efter att återvända till Premier League, där både Chelsea och Tottenham påstods vara möjliga destinationer.

Men när Mourinho pratade om sin framtid i lördagens presskonferens, sa han: "Jag tycker att ni borde känna till mitt svar. Jag är inte den som utfodrar dessa rykten".

"Ni borde fråga era källor, som för er är anonyma. Men för mig är de anonyma imaginära. Jag har inget annat att säga".

Kommentarer

H

2012-02-12 - 14:01:26
Visste det, mourinho kommer inte lämna! Jävla media..

Skriv en kommentar