Roberto Carlos: "Varje gång jag får frågan vilken tränare som är bäst tänker jag på Mourinho"


Den förra Real Madrid försvararen, Roberto Carlos, tvekar inte på att Jose Mourinho är för närvarande världens bästa tränare.
Jose Mourinho

Real Madrid
legenden Roberto Carlos har beskrivit tränaren Jose Mourinho som världens bästa tränare i dagens fotboll.

Den förra Los Blancos försvararen har under sin tid inom fotbollen haft flera olika professionella tränare, men han har ingen tvekan om att det är portugisen som är nummer ett.

"Jag har haft män som Capello och Del Bosque som tränare" sa den 38-årige brassen till Real Madrids officiella hemsida. "Men varje gång jag får frågan vem som är bäst på klubbnivå tänker jag alltid på Mourinhos otroliga rekord".

"Alla lag och spelare vill ha honom som sin tränare. Jag skulle älska att ha honom som min tränare, och manager för klubben jag jobbar för".

Sedan pratade han om sin önskan att återvända till Santiago Bernabeu, och sa: "Ibland när jag tittar på matcher på TV undrar jag varför jag inte är där och får de långa passen".

"I min tid hade vi David Beckham, nu har vi Xabi Alonso. Varför kunde inte jag korsa bollen till Ronaldo eller Benzema?".

Till sist pratade han om marängernas chanser i den europeiska- samt spanska tävlingen, och sa: "Madrid gör väldigt bra ifrån sig i La Liga och de har en stor chans att nå semifinalen i Champions League. Jag tror att de kommer att slå CSKA Moskva, som jag känner till väl, på grund av hemmafördelen i returmatchen".

"Kommer laget att fira i Cibeles i år? Vi får se, men jag är säker på det".

Skriv en kommentar