Sergio Ramos: "Om jag måste spela som en mittback kan jag göra det utan några problem"


Spanjoren Sergio Ramos säger att han inte skulle ha några problem med att spela som mittback för sitt landslag.
Sergio Ramos

Real Madrid
s försvarare Sergio Ramos har deklarerat att han skulle känna sig bekväm med att spela som mittback om Spaniens tränare Vicente del Bosque vill att han ska spela på den positionen.

25-åringen är egentligen en högerback, men ändrade position denna säsong då Jose Mourinho använde honom som Ricardo Carvalhos ersättare (portugisen var skadad).

"Om jag måste spela som en mittback kan jag göra det utan några problem" sa Ramos till reportrar, rapporterar Goal.

"Jag har anpassat mig och jag känner mig bekväm i mitten, men jag är en världs- och europeisk mästare som högerback".

Kommentarer

Ronaldo7

2012-02-28 - 00:47:54
Sergio Ramos vilken spelare asså ! Mycket viktig för både Real Madrid och Spanien ! :thumbup:

Pierre

2012-02-28 - 01:14:19
Ramios är kung, spelar ingen roll om han är mittback eller högerback!

Btw så ber jag om ursäkt för att jag har stavat fel med mening. Tanken var att det skulle vara roligt, men märkte att folk störde sig på det. Så jag ber verkligen om ursäkt!

real fans

2012-02-28 - 07:17:23
inga problem och han är kung kille .båda och så är han toppen form låter inte en spelare gå fram inan han får käk kick

Madrid 4- ever <3

2012-02-28 - 08:02:20
asså ramos finns det nån bättre än du ? :thumbup::-d

Mimoza

2012-02-28 - 11:14:17
Jag vill bara att han spela lite mer som han gjorde de två första åren i Real det var då man verkligen förälskade sig i hans försvar spel, och att han är så skicklig med huvudet.

Denna killen är verkligen värd guld, hoppas han fortsätter så. Lite mer karisma bara annars är han perfekt.

Skriv en kommentar