Cristiano Ronaldo inför matchen mot Barcelona: "Jag känner ingen press"


Real Madrids målgörare Cristiano Ronaldo har insisterat på att han inte känner sig pressad inför den kommande matchen mot Barcelona.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo har insisterat på att han inte känner någon press på att han måste prestera mot Barcelona på onsdag.

Den förra Manchester United stjärnan har sedan 3-1 förlusten mot den katalanska klubben på Santiago Bernabeu kritiserats av både fansen och median, men 26-åringen har betonat att de höga förväntningarna på honom påverkar inte honom".

"Jag försöker alltid att slappna av innan en match. Jag känner ingen press. Jag försöker att förbli positiv och se fram emot de nya utmaningarna. Min mentala styrka är jätteviktig för mig" sa Ronaldo i en intervju med DT.

"Jag vill bara vinna varje match och spela bra. Det är alltid mitt mål; prestera bra och få ett bra resultat. Jag bryr mig inte om vilka motståndarna är eftersom min motivation kommer alltid att vara densamma".

"När du är glad och njuter av din fotboll vill du bara att de goda sakerna ska hända laget och bara ha kul".

Kommentarer

Pauline - Hala Madrid

2012-01-16 - 17:39:28
Han kommer att göra mål.

Vi kommer att vinna.

Och Pepe måste vara försiktig eftersom jag är helt säker på att Barca kommer att försöka få honom utvisad.



Hala Madrid!! ;D

HALA MADRID

2012-01-16 - 21:01:07
Han ska inte känna någon press heller, för då spelar han som bäst.

HALA MADRID

2012-01-16 - 21:01:33
Han ska inte känna någon press heller, för då spelar han som bäst.

realfans

2012-01-18 - 16:02:05
jaaaaaaa det ska han inte göra om fansen slutar boua och hoppas att vi vinner då får vi extra två matcher inan vi möter barca ,hörde det när jag lysnade min hemspråk knanl att om vi vinner så får två extra match vet ej om han missförstå eller inte:thumbup:

Skriv en kommentar