Jose Mourinho: "Vi har fem poäng mer än laget som alla tycker är världens bästa"


Jose Mourinho pratade med pressen om morgondagens bortamatch mot Barcelona, och sa att hans lag har fortfarande en chans att ta sig vidare i tävlingen som Real Madrid vann förra säsongen.
Jose Mourinho

Innan morgondagens kvartsfinal mot Barcelona har Real Madrids tränare Jose Mourinho insisterat på att han inte har skapat någon konflikt inom truppen.

I söndags rapporterade Punto Pelota att den portugisiska taktikern skulle lämna den spanska huvudstadsklubben i juni. Dock har Mourinho förnekat detta och hävdade att styrelsen har visat sitt stöd för honom samt att laget saknar några besvärliga relationer.

"Jag provocerar inte klaner" försäkrade Mourinho i dagens presskonferens, rapporterar Goal. "Jag vet ingenting om ryktena. Jag känner att jag har styrelsens stöd och just nu har vi en bra tid".

Sedan fortsatte Mourinho med att prata om onsdagens El Clasico, och sa: "Om Pepe är i form kommer han att spela. Det finns frågetecken på honom, Granero och Lass, alla som har några problem, men imorgon kommer vi att träna och jag kommer att bestämma om han kan spela".

"Jag har ingen aning om hur min startelva ser ut än. Jag har många beslut att fatta angående vissa spelare, så många frågor är inte besvarade ännu. När det gäller den första matchen tvivlade jag ända till slutet, och samma sak kommer att hända imorgon".

"Jag kommer inte att svara några frågor om vilka spelare jag kommer att använda. Jag är tränaren och jag behöver inte förklara vilken metod jag väljer offentligt".

"Jag tror att mitt lag har en chans att spela i semifinalen, så vi kommer att försöka att göra vårt bästa. Men vi vet att vi förlorade med 2-1 första gången vi mötte våra motståndare, så det finns även en chans att vi inte kommer att klara det".

"Att Barcelona ändrar på sin trupp ändrar inte mycket för mig när det gäller förberedelserna. De har sitt spel och deras principer, även om spelarna kan ändras".

"Vi har fem poäng mer än laget som alla tycker är världens bästa (i La Liga)" fortsatte Mourinho. "Anledningen är att vi inte spelar så dåligt och vi har inte så mycket problem som folk säger att vi har".

"När jag kom hit hade klubben en tradition att elimineras ur Copa del Rey av lag från lägra divisioner. När jag anlände, kom vi inte långt i Champions League och nu har vi rekord för flest vunna matcher i ett gruppspel. Jag verkar ha många problem".

Kommentarer

hala madrid

2012-01-24 - 16:02:59
EXAKT!

Sluta klaga nu för fan, han gör ett bra jobb!

Anonym

2012-01-24 - 16:23:02
kung mou:love::love::love::love::love::love::love:

realfans

2012-01-24 - 16:26:16
ja kungen men vi spelar inte dåligt,ju ibland mot barca och vi har en stor chansen men vi vår se i omn kväll av gör det ,och hala madrid du sa att jag ljug att vi hade fem p mer än barca ser du nu?

Anonym

2012-01-24 - 17:24:06
Mou har ett problem bara och det vet alla. Barcelona FC

madriiista4life

2012-01-24 - 19:04:17
Hoppas han stannar och slutför sitt arbete iaf :thumbup:



Sen är det bara idiotiskt utav oss madrista, fast mest dom i spanien som klagar på mou. Han HAR faktiskt gjort ett Bra jobb med Real. Fan sluta klaga o sprid kärlek istället. HALA MADRID!

Skriv en kommentar