Karim Benzema tror att Real Madrid kommer att vinnna La Liga: "Satsa alltid på oss"


Den 24-årige årige Benzema uppmanar alla fotbollsälskare att satsa på Real Madrid i år eftersom enligt honom är det dem som kommer att vinna den spanska ligan.
Karim Benzema

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema tycker att folk bör lägga sina pengar på att Real Madrid vinner La Liga den här säsongen.

Jose Mourinhos män har presterat otroligt bra efter 3-1 förlusten mot Barcelona på Santiago Bernabeu stadion, och nu har de fem poäng mer än katalanerna.

Benzema medger att den spanska huvudstadsklubben är fullmatade med förhoppningar och självförtroende och han har ett litet meddelande till fansen.

"Satsa alltid på oss" sa Benzema till AS. "Varje match vi spelar vill vi vinna. Nu mår vi fint, vi leder och vi vill fortsätta att göra vårt bästa i ligan".

När det gäller den personliga nivån har den förra Lyon stjärnan avslöjat att han njuter av att spela fotboll i Real Madrid, och deklarerade: "Jag är endast 24 och jag kommer att jobba hårt för att fortsätta med det jag gör eftersom jag mår bra både fysiskt och psykiskt. Jag spelar många matcher och jag gör många mål".

Benzemas lagkamrat Cristiano Ronaldo har kritiserats av sina egna fans sedan El Clasico förlusten i december, men Benzema är säker på att supportrarna kommer att stå vid hans sida igen.

"Jag hoppas det eftersom han är en fantastisk spelare och när vi spelar tillsammans ger han mig många bollar för att jag ska göra mål".

Kommentarer

<3

2012-01-13 - 16:27:28
TILL ALLA! DET ÄR EL CLASICO DEN 18 JANUARI OCH DEN 25 JANUARI!!!!!!! COPA DEL REY ALLTSÅ..

realfans

2012-01-13 - 17:03:21
jaa visste men hopppas att fansen inte buar cr för det var han som gjorde så att vi vann före :thumbup:

Skriv en kommentar