Sergio Ramos: "Jag vet inte vad Real Madrid måste göra för att besegra Barcelona"


Efter 2-1 förlusten pratade Sergio Ramos med Real Madrids officiella hemsida om matchen mot Barcelona och sa att han inte vad vad Los Blancos måste göra för att besegra sina största rivaler.
Sergio Ramos

Efter 2-1 förlusten mot Barcelona i Copa del Reys kvartsfinal pratade Sergio Ramos med median och sa att han inte vet vad Real Madrid bör göra för att vinna mot Blaugrana.

Jose Mourinhos män tog ledningen ganska tidigt igår efter Cristiano Ronaldos snabba mål, men besökarna vände på matchen i den andra halvleken efter mål av Carles Puyol och Eric Abidal.

Ramos sa att laget bör fokusera på La Liga nu, men han vägrade att ge upp hoppet på en möjlig semifinal i Copa del Rey.

"Vi måste vara realistiska: vi spelade inte tillräckligt bra" sa den spanska försvararen till Real Madrids officiella hemsida. "Vi kastade bort vår fördel och Barcelona utnyttjade detta genom att göra mål".

"Nu måste vi tänka på La Liga. Det kommer att vara svårt för oss att besegra Barcelona på Camp Nou, men vi kommer inte att ge upp Copa del Rey".

"Jag kan inte komma på något som vi saknar för att besegra dem. Vi har fortfarande en returmatch att spela och allt kan hända. Vi måste ha en vinnarmentalitet på Camp Nou".

Under matchen skedde - som vanligt - konflikter mellan de två klubbarna och denna gång var det en liten konflikt mellan Lionel Messi och Pepe, som trampade på argentinarens hand.

"Dessa bilder skamfilar fotboll och de är inte ens värda att folk lägger tid på" sa högerbacken. "Pepe? Jag har inte sett bilderna och allting hände så snabbt".

Kommentarer

Barca

2012-01-19 - 20:22:18
Ramos du kan se den ikväll i youtube !!!

realfans

2012-01-21 - 11:23:04
allså är ni inte stolta över cr hans jobb vad han gjorde hur bra han var och serigo han räddade många chans som typ ribban alexis

Anonym

2012-01-21 - 11:47:15
Ärligt talat vet jag inte vad vi måste göra för att besegra Barcelona. När vi möter ett annat lag tro jag att vi komma besegra barca. Men vi spelar mot dom så spelar vi som malaga. Asså 73% bollhavning till barcelona.JAG VET INTE:-( vad jag ska säga. Jag kan bara erkänna att det inte finns någon lag som kan slå barca galna snabba passningar och nu ska vi till Camp nou den sjuka arena och nu ska vi spela framför deras galna fans. Vi får se men jag är väldigt orolig. Hala real och Ronaldo:'(

Anonym

2012-01-21 - 11:51:57
Camp nou var ju världens andra största arenan Elle hur?. Shit va rädd jag blev nu. Hala real Madrid:thumbup:

Ronaldo

2012-01-21 - 11:54:43
Och dom världens största fans. Jävla barca. Och har oxå världens finaste plan. Hoppas vi slår dom. Hala Madrid

Ramos

2012-01-21 - 11:58:05
Det kommer och bli jätte svår att slå i deras hemmaplan dom e djur när dom e hemmaplan,kommer ihåg 5_0 det sitter fast kan nån berätta hur jag ska ta bort det?

Skriv en kommentar