Kaká: "Jag blev försäkrad av Perez och Mourinho om att jag inte kommer att lämna Real Madrid"


I en intervju med den spanska sporttidningen AS avslöjar Kaká att presidenten och tränaren har försäkrat honom om att han inte kommer att lämna Real Madrid i januari.
Kaká (& Özil)

Real Madrid
s brasilianska playmaker Kaká har avslöjat att under vinterns transfermarknad blev han försäkrad av både presidenten Florentino Perez och tränaren Jose Mourinho att han har en långsiktig framtid i klubben.

Den attackerande mittfältaren har sedan sin ankomst från San Siro till Santiago Bernabeu kämpat med att återfå sin form, dock har han visat glimtar av sin gamla briljans under de senaste matcherna.

Kaká medgav dock att han blev orolig av spekulationerna som hävdade att han skulle säljas under januaris transfermarknad.

"Jag diskuterade med Florentino och Mourinho" sa den 29-årige stjärnan till AS. "Vi pratade och jag blev försäkrad om att inget skulle hända".

"Spekulationer finns alltid där. Det är inte första gången som pressen säger att jag skulle lämna, men jag säger alltid att min önskan är att stanna och nå framgång här. Det är vad jag vill".

"Jag fortsätter att jobba hårt och så småningom kommer folk att se sanningen".

Under tiden medgav Kaká att han njuter av det faktum att han får möjligheten att spela i samma startelva som tysken Mesut Özil med tanke på att de två stjärnorna var tvungna att konkurrera med varandra om den enda positionen.

"Det var jättelätt att kommunicera med honom eftersom han är mycket intelligent och ett nöje att se på planen" sa brassen. "Han har även återvänt att spela med ett stort självförtroende och det är viktigt för laget att göra det bästa utav det".

Skriv en kommentar