Varane: "Mourinho pratar mycket med mig och spelarna ger mig ett bättre självförtroende"


Den talangfulla 19-åringen, Raphael Varane, säger att både tränaren och spelarna hjälper honom varje gång han får chansen att spela.
Raphael Varane

Real Madrid
s försvarare, Raphaël Varane, säger att den portugisiska tränaren Jose Mourinho såg till att han fick spela den senaste La Liga matchen mot Granada.

Den franska mittbacken har imponerat i den vita tröjan, och enligt Tribalfootball sa han: "Mourinho placerar mig alltid på bästa möjliga sätt runt spelare med erfarenhet och som kan guida mig på planen. Jag lär mig jätte mycket utav dessa fantastiska spelare".

"Tränaren förbereder mig psykiskt innan varje match jag spelar. Han pratar mycket med mig, spelarna ger mig ett bättre självförtroende och det är något som verkligen hjälper mig när jag hoppar in på planen".

Skriv en kommentar