Alvaro Morata: "Det viktigaste är att få spelminuter och att spela med A-laget"

 
Alvaro Morata säger att han kommer att göra sitt bästa under försäsongen för att imponera på Jose Mourinho.

 
Den lovande unga anfallaren Alvaro Morata har medgett att han har jobbat hårt under träningen i hopp om att imponera för Real Madrid tränaren Jose Mourinho i den nya kampanjen.
 
Den 19-årige målgöraren som flyttades upp till A-laget av den portugisiska taktikern, har medgett att det kommer att hjälpa honom att utvecklas som spelare genom att få spela och träna med stjärnorna i A-laget så mycket som möjligt.
 
"Det viktigaste är att få spelminuter på planen och att spela med A-laget. Att spela med Real Madrid gör dig till en bättre spelare" sa Morata till klubbens officiella hemsida.
 
"Tränaren vet att han kan räkna med mig när han behöver mig".
 
"Jag har tränat dubbla pass med A-laget och det hjälper oss att komma igång snabbt. Det ger mig en chans att lära mig mycket eftersom det finns många stora spelare här. Allt jag vill är att fortsätta utvecklas som en spelare".
 

Kommentarer

Anonym

2012-07-26 - 01:40:33
Han har fått nummer 23

Skriv en kommentar