Dino Zoff: "Jag kan inte se Iker Casillas vinna Ballon d'Or"

 
Juventus legenden, Dino Zoff, säger att han inte tror att Iker Casillas kommer att vinna Ballon d'Or i år - trots att han sa att spanjoren är den bästa målvakten i världen.

 
Dino Zoff har inga tvivel på att Iker Casillas är en fantastisk målvakt, men han tror inte att Real Madrids spanska skotträddare kan slå Lionel Messi i detta års Ballon d'Or.
 
Efter att ha lett den spanska huvudstadsklubben till ligatiteln samt Spanien till EM trofén har många spelare och personer kopplade till fotbollen sagt att Casillas förtjänar att vinna utmärkelsen.
 
Och Zoff skulle gilla att se 31-åringen ta hem priset, men han finner han det svårt att titta förbi Barcelonas anfallare Messi, som har vunnit Ballon d'Or de tre senaste åren.
 
"Jag skulle bli glad att ge den till Casillas" sa den italienska legenden till AS. "Men ärligt talat kan jag inte se det. Jag tror att Messi kommer att vinna den igen. För mig är han den bästa i världen; han är en konstnär".
 
"Han är den bästa och Cristiano Ronaldo är jätte nära honom. De är de två bästa spelarna i världen. Efter dem kommer de andra: Casillas, Pirlo, Buffon".
 
"Allt är dock möjligt. Jag kom på andra plats år 1973, bakom Johan Cryff. Men jag tycker att det skulle vara ett bra resultat för Casillas om han kom på andra plats bakom Messi. Jag tror att det är annorlunda för en målvakt. Jag tycker att det är ett pris för konstnärer".
 
"Casillas har många egenskaper. Han är komplett. Det finns ingen tvekan på att han är en av de bästa. Han är en av världen bästa målvakter, tillsammans med Buffon och Cech. Men Messi är något annat".
 

Kommentarer

Bäst på fotboll

2012-07-09 - 13:39:30
Ofta
Dem tror att calsias inte vinna balon'dor

Skriv en kommentar