Esteban Granero: "Vi kommer alltid att välkomna de nya spelarna med öppna armar"

 
Esteban Granero säger att han stöttar idén att signera spelare som förstärker Real Madrid - även om det innebär att han inte får mycket speltid.
 
Esteban Granero har insisterat på att han inte skulle ha några problem med Luca Modric om han flyttar till Real Madrid eftersom kroatens ankomst kommer att förstärka laget.
 
Den 25-årige spelaren har kämpat med att säkra en startplats i Jose Mourinhos startelva, och låg bakom Xabi Alonso och Sami Khedira i rangordningen förra säsongen.
 
Under tiden ser det ut som att Modric äntligen kommer att lämna Tottenham Hotspur efter att London klubben misslyckades med att få en Champions League plats för den kommande säsongen, och en flytt till Santiago Bernabeu är mycket sannolik.
 
Granero kommer dock inte att lämna klubben även om den förra Dinamo Zagreb playmakern anländer till den spanska huvudstadsklubben.
 
"Fantastiska spelare kommer och går varje år" sa Granero till AS. "Det viktigaste är att laget förstärks".
 
"Att utveckla truppen varje säsong är komplicerat. De kommer att jobba hårt för det och vi tar alltid in bra fotbollsspelare".
 
"Jag vet inte om det kommer att vara han, någon annan eller ingen, men vi kommer alltid att välkomna spelarna som förbättrar Real Madrid med öppna armar".
 
"Jag har inte tänk på att lämna och jag har inte tänk på att ha samma roll som förra säsongen. Jag vill vara viktigare, som alla spelare är".
 
"Att ha en större roll innebär inte att man byter lag. Det kan göras här och jag kommer att träna hårt. Jag har mognar jättemycket sedan förra säsongen".

Skriv en kommentar