Fabio Coentrão: "Jag kommer att återvända till Benfica innan jag avslutar min karriär"

 
Real Madrids mångsidiga försvarare, Fabio Coentrão, har lovat sin förra klubb Benfica att han kommer att återvända dit någon gång i framtiden.

 
Den portugisiska försvararen Fabio Coentrão har visat sin kärlek för sin förra klubb Benfica, och lovade att han kommer att återvända dit innan han avslutar sin fotbollskarriär.
 
Vänsterbacken lämnade Benfica för 12 månader sedan för en avgift på 30 miljoner euro då han gick till Real Madrid, och ett år senare har han fem år kvar på sitt sexårskontrakt.
 
Spelarens mångsidighet gjorde honom till en nyckelspelare för de spanska giganterna förra säsongen. Dessutom visade han sig vara värd pengarna som marängerna betalade för honom tack vare hans goda prestationer under kampanjen där han spelade i olika positioner inklusive vänsterback, högerback, vänstermittfältare och centralmittfältare.
 
"Benfica är klubben jag älskar, klubben i mitt hjärta" sa Coentrão till O Jogo. "Jag kommer att komma tillbaka när jag fortfarande är i spel, inte när jag håller på att avsluta min karriär".
 
Sedan pratade portugisen om hans övertygelse om att hans förra klubb kommer att kämpa för att vinna troféer denna säsong, och sa: "Vi har mycket kvalité och detta år kommer att vara Benficas. Förstärkningar kommer att anlända, och det kommer att hjälpa oss (Benfica) att vinna titeln utan tvekan".
 

Skriv en kommentar