Gonzalo Higuain avvisade ett stort erbjudande från Juventus

 
"El Pipita" påstås ha blivit erbjuden ett frestande kontrakt av Juventus, men fördrog att avslå budet och stanna i Real Madrid.

 
Real Madrids argentinska anfallare Gonzalo Higuain har avslagit ett stort kontraktserbjudande från Juventus, rapporterar den spanska median.
 
Sporttidningen Marca säger att den 24-årige målgöraren avvisade ett erbjudande från den italienska klubben som innebar att han skulle tjäna 7 miljoner euro per år, jämfört med hans nuvarande årslön på 3,8 miljoner euro.
 
Higuain har upprepade gånger insisterat på att han vill stanna i den spanska huvudstadsklubben, och nyligen sa han: "Detta år kommer jag att kunna börja arbeta redan från början av försäsongen och jag ser verkligen fram emot det. Jag känner mig stark och jag är lika spänd som jag var första dagen jag anlände hit".
 
"Jag ser fram emot att vinna titlar. Jag kommer att kämpa lika hårt som jag gjorde första dagen jag anlände hit. Jag är envis och jag ångrar inget jag har gjort här".
 

Kommentarer

Experten(1)

2012-07-19 - 19:57:08
Mäktigt,men samtidigt tror jag Real kommer att erbjuda ett nytt kontrakt säkert det han väntar på sen.

Anonym

2012-07-20 - 00:00:43
Han är lojal till sitt lag, det är underbart!

KUNG

Skriv en kommentar