Higuain: "Jag kommer att kämpa lika hårt som jag gjorde första dagen jag anlände hit"

 
Den argentinska anfallaren Gonzalo Higuain säger att Jose Mourinho övertygade honom att stanna i Real Madrid.

 
Gonzalo Higuain har medgett att han valde att stanna i Real Madrid i sommar efter att Jose Mourinho försäkrade honom i ett möte att han fortfarande har en roll att spela i den spanska huvudstadsklubben.
 
Den argentinska anfallaren kopplades med en flytt till bland annat Manchester City, Paris Saint-Germain och Juventus under de senaste månaderna, men Higuain har ingen avsikt att lämna Santiago Bernabeu.
 
"Det faktum att Mourinho pratade med mig och stödet från min familj och mina lagkamrater gav mig styrkan att stanna och vara optimistisk inför den kommande säsongen" sa Higuain i en presskonferens.
 
"Detta år kommer jag att kunna börja arbeta redan från början av försäsongen och jag ser verkligen fram emot det. Jag känner mig stark och jag är lika spänd som jag var första dagen jag anlände hit".
 
"Jag ser fram emot att vinna titlar. Jag kommer att kämpa lika hårt som jag gjorde första dagen jag anlände hit. Jag är envis och jag ångrar inget jag har gjort här".
 

Skriv en kommentar