Iker Casillas: "Jag respekterar Barcelona, men det som intresserar mig är Real Madrid"

 
Real Madrid målvakten Iker Casillas säger att han trots sitt respekt för Barcelona, så bryr han sig endast om den spanska huvudstadsklubben.
 
Iker Casillas har medgett att han respekterar Pep Guardiola och Barcelona, men är endast intresserad av Real Madrids senaste och framtida framgångar.
 
Den 31-årige kaptenen ledde Los Blancos till ligatiteln säsongen 2011/2012, som han anser är mycket viktigare än vad som händer i Camp Nou,
 
"Jag respekterar Barcelona och vad Guardiola göra, men det som intresserar mig är Real Madrid och att försöka vinna alla möjliga tävlingar" sa Casillas till Sport.
 
"Vi kommer att starta säsongen på ett bra sätt, möta Valencia, ett lag som spelar jättebra och som alltid gör saker och ting svåra för oss. Målet är att fortsätta vinna titlar".
 
"Jag vill vinna de fyra tävlingarna med Madrid: den spanska supercupen, La Liga, Copa del Rey och Champions League".
 
"Uppenbarligen skulle Champions League titeln vara jättespeciell för Real Madrid eftersom den skulle vara vår tionde. Förra säsongen var vi nära Champions League finalen; denna kampanj vill vi spela i den och självklart vinna den".
 
Casillas ledde även Spanien till EM 2012 ära, vilket har resulterat till att många tror att skotträddaren kan vinna Ballon d'Or i år. Och trots att 31-åringen medgav att det skulle vara trevligt att se en målvakt vinna utmärkelsen, insisterade han på att han inte fokuserar på individuella titlar.
 
"Ballon d'Or bör delas ut till spelaren som förtjänar den mest" sa Casillas i en presskonferens i Houston, Texas. "Nu kan de säga att jag kan vinna den, men det är inget som jag söker".
 
"Uppenbarligen är inte målvakter väl kända inom den typ av belöningar, men jag tycker att vi har samma rätt att vinna Ballon d'Or som vilken annan utespelare som helst".
 

Kommentarer

Anonym

2012-07-14 - 14:53:43
Pep Guardiola....

Skriv en kommentar