Marcelo: "Om det är nödvändigt kommer jag att ge mitt liv till Brasilien"

 
Den 24-årige Marcelo har förnekat rykten som påstår att han är en lättretad spelare.

 
Real Madrids försvarare Marcelo har hävdat att han skulle ge sitt liv för Brasilien i de kommande olympiska spelen.
 
Vänsterbacken är en av de tre spelarna som är över 23 år som har inkluderats i det brasilianska landslagets trupp för turneringen i Storbritannien där de kommer att möta Egypten, Nya Zeeland och Vitryssland.
 
När Marcelo pratade med median innan turneringen sätter igång insisterade han på att han inte uppmärksammar kritik som säger att han låter känslorna komma till rätta med honom på planen.
 
"Jag är en väldigt glad spelare på planen, en jättelycklig spelare" sa Marcelo till reportrar i en presskonferens skriver Goal. "Att spela för landslaget gör mig ännu gladare".
 
"Om jag är en hetsig kille? När det sker ett slagsmål vet endast de som är på planen hur det är. Många människor säger saker, men det kommer inte att bryta ned mig. Om det är nödvändigt kommer jag att ge mitt liv till landslaget".
 

Skriv en kommentar