Neymar: "Cristiano Ronaldo och Mesut Özil är fantastiska, men jag gillar verkligen Iniesta"

 
Neymar har hyllat Cristiano Ronaldo och Mesut Özil, men anser att Barcelonas mittfältare Andres Iniesta är den bästa utav de tre.

 
Neymar har avslöjat att han njöt av att se Spanien vinna EM 2012, och pratade om två utav Real Madrids stjärnspelare.
 
Den brasilianska tonåringen medgav att han blev förälskad i Andres Iniestas prestationer, men sa även att han var imponerad av Portugals anfallare Cristiano Ronaldo samt Tysklands playmaker Mesut Özil. Men han ansåg att La Rojas nummer åtta förtjänade att bli utsedd till den bästa spelaren under EM 2012 mer än de två tidigare nämnda Real Madrid spelarna.
 
"Jag gillar verkligen Iniesta" sa Neymar i en intervju med Fifa. "Jag tycker att han är en sensationell spelare".
 
"Cristiano Ronaldo är jättebra också, och jag njöt av att se Özil spela för Tyskland jättemycket också. Han är en fantastisk spelare och jag har alltid varit en av hans beundrare".
 

Skriv en kommentar