Rapport: Manchester United är intresserade av att signera Nuri Sahin i sommar

 
Efter att ha misslyckat med sitt försök att signera Lucas Moura, hoppas Manchester United att de kan signera Nuri Sahin inför nästa säsong.
 
Manchester United har vänt sin uppmärksamhet till Real Madrids mittfältare Nuri Sahin efter att ha blivit frustrerade på deras försök att signera Lucas Moura.
 
Goal rapporterar att Old Trafford klubben ser på deras alternativ och det verkar som att engelsmännen har gett upp hoppet om Moura, som värderas till 38,3 miljoner euro av São Paulo, eftersom de ser Sahin som en billigare signering.
 
Jose Mourinho kommer dock ge Sahin hela försäsongen att imponera i de regerande La Liga mästarna, men Madrid kan vara öppna för ett erbjudande.
 
Bayern München och Galatasaray har kopplats med Sahin under de senaste veckorna, men Tottenham rapporteras ha krävt att Los Blancos inkluderar honom i Luka Modric affären.
 
Spelaren har dock klargjort sin önskan att stanna i den spanska huvudstadsklubben då han sa: "Jag har önskan att nå framgång här och jag vill visa mitt värde i Madrid. Jag lever min dröm i denna klubb".
 
Men om Modric signeras av Santiago Bernabeu klubben, kommer Sahin mycket sannolikt att trilla ner i Mourinhos rangordning.
 
Att köpa Sahin skulle kosta en klubb runt 25,5 miljoner euro, men Manchester United har inte avslagit idén att signera playmakern på lån under en säsong.
 

Skriv en kommentar