Real Madrid överväger att ändra namnet på Santiago Bernabeu till Fly Emirates Bernabeu

 
Spanska rapporter hävdar att Dubai-baserade flygbolaget, Fly Emirates, kommer att betala Real Madrid 53 miljoner euro om året om de ändrar namnet på deras stadium till Fly Emirates Bernabeu.

 
Real Madrid rapporteras överväga att döpa om sin Santiago Bernabeu stadium som en del av deras sponsorsavtal med Emirates.
 
Enligt ABC är Los Blancos inte intresserade av idén att ändra hela namnet på deras legendariska klubbpresident på stadion. De har dock inget emot att lägga till ett sponsornamn.
 
Följaktligen har Emirates som nyligen signerade ett fem års tröjsponsorsavtal med Madrid, erbjudit marängerna 53 miljoner euro per säsong om de ändrar namnet av en av världens kändaste plan till "Fly Emirates Bernabeu".

Kommentarer

Özil

2012-07-20 - 01:11:35
Hoppas verkligen inte real går med på detta det handlar om prenciper och det är inte så att real är i behov av pengar precis så Nej!

Anonym

2012-07-20 - 01:34:59
Haha dem här Araberna tror att Real är en klubb utan heder. Tror verkligen inte att ledningen går med på detta, vår historia är för viktig och det väger mer än pengar! Om detta går igenom så kan dem lika gärna byta klubbmärke och namn.. fan vad jag hatar dem här äckliga smutsen som bara förstör fotbollen. Snart är väl allt vi kan relatera till fotboll ägd av någon Arab, men inte fan ska vi sälja oss som små horor till dem. Jag är stolt madridista som älskar våran historia och förstår värdet i att bibehålla den också. Hade jag varit Perez, skulle jag be dem köra upp pengarna i arslet!! Palla ha dem som sponsor också... Vi borde fortsatt med "Bwin" lr tagit tillbaks "Siemens" så jävla klassiskt :)

Andreas

2012-07-20 - 02:00:31
Santiago Bernabeu var den som lyfte upp laget

Anonym

2012-07-20 - 02:55:02
Börjar bli irriterad på dessa rika araber:cool:

Madrid

2012-07-20 - 08:21:18
Riktigt tråkigt om detta går igenom. Allt har sitt pris som man säger, men vissa saker har inte pris, och en av de sakerna är namner på våran Arena, hoppas inte ledningen säger ja....:-(

Lisa - Madridista

2012-07-20 - 11:20:26
Men vafan. Måste alla dessa kåta pengamänniskor förstöra allt och för alla?! Santiago Bernabeu är historia! Han hjälpte RM uppåt! Real har redan bytt från BWIN till Emirates. BWIN passade mycket bättre.-.- Sen så vill de byta stadions namn också.. >;l

Experten(1)

2012-07-20 - 13:40:13
Fly Emirates får stå på Arenan bredvid namnet men inte att dem ändrar hela namnet NEJ TACK

Hala madrid

2012-07-20 - 14:14:20
Fråga: När kommer Real börja andvända ''emirates'' på tröjan ?
Svar: Det vet man inte ännu
Real Madriid CF Admin

Hala Madrid

2012-07-20 - 19:10:28
Klart att man alltid vill att arenan ska heta Santiago bernabeu, men vi snackar om en halv miljard svenska kronor per år. Tänk hur mycket pengar det är. Jag tycker att det ska få ha med emirates i namnet, vi vet ändå att det alltid kommer heta Santiago bernabeu!!

Anonym

2012-07-20 - 22:59:40
kan du skriva din drömelva+bänken och reserver bloggägaren
Svar: Jag vet inte om jag ska göra det eftersom varje gång jag skriver något liknande så har det alltid blivit kaos och jag känner att jag inte kan uttrycka min åsikter utan att det blir någon slags konflikt. Men vi får se..
Real Madriid CF Admin

Anonym

2012-07-23 - 13:16:06
ha tröjsponsor men aldrig något namn

Skriv en kommentar