Benzema: "Manchester United har försökt att signera mig under de senaste fyra säsongerna"


Karim Benzema har avslöjat att Manchester United har försökt att övertyga honom att lämna Real Madrid för Old Trafford under de senaste tre/fyra åren.
Karim Benzema

Innan Frankrike drar igång sin EM kampanj mot England, har Real Madrids stjärna Karim Benzema avslöjat att Sir Alex Ferguson har försökt locka honom till Manchester United under de fyra senaste säsongerna.

Men den 24-årige anfallaren, som gjorde imponerande 21 mål i La Liga förra säsongen, har fortfarande tre år kvar på sitt kontrakt med de spanska mästarna och han insisterar på att han vill stanna i Santiago Bernabeu.

"Ryktena om min framtid är vanliga, varje sommar är det samma sak; att jag kommer att gå till denna klubb och den där klubben" sa Benzema till The Sun on Sunday. "Men jag är jättelycklig i Real Madrid och tanken på att lämna har aldrig slagit mig".

"Jag vet att Manchester United har försökt att signera mig under de senaste tre eller fyra säsongerna. När jag var i Lyon ville de och ett antal andra engelska klubbar ha mig, men de kunde inte komma överens med Lyon.

"Dessutom ville jag gå till Spanien och jag kan helt ärligt säga att jag har aldrig ångrat mitt beslut. Jag är fortfarande ung och jag har ett kontrakt med Real Madrid till 2015. Jag vill fortfarande nå saker med denna klubb. Jag har haft en smak av framgång efter att ha vunnit den spanska titeln, men jag vill ha mer".

Kommentarer

Anonym

2012-06-10 - 15:45:59
Tyvärr men benzema är våran!!!

Arash Då

2012-06-10 - 17:19:50
Han har gett dom fack lov

P - Hala Madrid

2012-06-11 - 15:27:12
Srs: Han var svettig så han rufsade till håret när han var på plan.

Skriv en kommentar