Gonzalo Higuain: "Jag vill stanna i Real Madrid för att förverkliga mina drömmar."


Gonzalo Higuain säger att han inte planerar att lämna Real Madrid i sommar, utan istället planerar han att uppfylla sina drömmar med Los Blancos.
Gonzalo Higuain

Gonzalo Higuain har bekräftat sitt åtagande för Real Madrid, och insisterade på att han är lycklig i den spanska huvudstadsklubben.

Den argentinska målgöraren fick spela som andrahandsvalet, bakom fransmannen Karim Benzema, i Santiago Bernabeu klubben under den större delen av säsongen, och rykten har påstått att 24-åringen letar efter en ny klubb.

Klubbar som Paris Saint-Germain, Juventus och Chelsea har alla kopplats med den latinamerikanska spelaren, men anfallaren har betonat sin önskan att stanna med La Liga mästarna.

"Jag mår bra i Real Madrid" medgav Higuain till Fox Sports.

"Jag är lycklig i Spanien och jag vill stanna i Madrid för att förverkliga mina drömmar. Jag har mognat jättemycket sedan jag lämnade mitt land för fem år sedan, nu känner jag mig som en komplett spelare och en viktig del för Real Madrid".


"Varje spelare vill uppleva nya länder och spela i olika ligor. Men just nu är jag glad i Madrid, jag är nöjd".

Kommentarer

Anonym

2012-06-17 - 22:42:54
portugal vidare i em!! :thumbup: ronaldo

Skriv en kommentar