Jonathan Hope: "Karim Benzema har inte uteslutit en flytt till Manchester City"


En agent vid namn Jonathan Hope säger att Manchester City kommer att prata med Karim Benzema efter EM 2012, och enligt agenten ser det bra ut för engelsmännen.
Karim Benzema

Agenten Jonathan Hope har avslöjat att Manchester City planerar att lägga ett bud på Real Madrids anfallare Karim Benzema.

"Jag har pratat med en mycket pålitlig och säker källa i Manchester City angående en möjlig sommarsignering" sa Hope till Sky Sports.

"Vi pratade med Manchester United för två år sedan, men det var inget vidare, vilket jag tror är en besvikelse för deras del".

"Spelaren har själv sagt att han inte vill gå till Manchester United, men han har dock inte uteslutit en flytt till mästarna. Jag kommer att ha en tydligare bild av detta efter EM, då jag har tid att sitta med hans representanter".

"Men personligen kan jag se affärerna gå igenom och för att vara rättvis, kommer det att rocka den engelska fotbollen. Jag måste betona att vi är i diskussionsskeden. Allt verkar vara bra, men sådan är fotboll och saker och ting kan ändras snabbt".

Skriv en kommentar