Lucas Moura avslöjar att hans agent är i samtal med Real Madrid


Real Madrid påstås vara intresserade av Lucas Moura, och playmakern har avslöjat att det har hållits samtal mellan hans representater och Los Blancos direktörer.
Lucas Moura

São Paulo
s mittfältare, Lucas Moura, har avslöjat att hans far och agent nyligen mötte Real Madrids tjänstemän för att diskutera en möjlig flytt till Santiago Bernabeu.

Goal
har tidigare rapporterat att Los Blancos ser den brasilianska spelaren som den ideala mittfältaren som kan spela bredvid Xabi Alonso, och tonåringen har medgett att han kanske kommer att utnyttja möjligheten att flytta till den spanska huvudstadsklubben.

"Det är en av världens största klubbar" sa Lucas till TV Globo's program 'Esporte Espetacular'. "Men just nu tänker jag endast på São Paulo".

"Min pappa åkte till Spanien med min agent, som mötte topp direktörerna, förmodligen även Florentino Perez. Det uppstod några samtal, men inget är officiellt".

"Just nu drömmer jag om OS. Men det är det enda jag drömmer om eftersom min största dröm skulle vara VM. Det är en av mina mål".

Lucas som kan spela som både offensiv- och defensiv mittfältare har redan som 19-åring inkallats elva gånger av det brasilianska landslaget.

Kommentarer

hejhej

2012-06-04 - 21:01:33
vem har köpt manager lag

KAká

2012-06-04 - 22:58:08
Startelvan 12/13



casillas



Ivanovic-Pepe-Ramos-Marcelo

-------Alonso---Lucas------

Angel/kaká-özil-Ronaldo----

--------Benzema------------

Finland

2012-06-05 - 10:50:28
Läste för inte sålänge sedan att mourinho vill att han stannar ett år till i Sao Paolo och utvecklas. Real skulle betala nu men få honom nästa år .:-P

Skriv en kommentar