Mesut Özil: "Tyskland är som Real Madrid"

Playmakern Mesut Özil anser att det tyska landslaget är som Real Madrid - alla vill slå de två lagen.
Mesut Özil

Tysklands mittfältare Mesut Özil har jämfört sitt landslag med sin klubb Real Madrid och sa att die Mannschaft är ett lag som alla vill besegra.

Joachim Löws män är det enda laget i turneringen som har tagit sex poäng än så länge, ett faktum som Özil, som insisterar på att han kan spela bättre, inte har missat.

"Det är sant, att jag kan spela bättre" sa Real Madrid anfallaren till Zeit Online. "Eftersom jag vet vad som finns inom mig. Jag har fortfarande inte visat allt".

"Jag är också stolt över laget. Andra, som England, Italien, Spanien och Nederländerna har inte sex poäng från två matcher. Vi har slagit två toppnationer".

"Nivån som vi har nått var vår vilja, vårt mål. Varje motståndare vill slå oss nu. Det är som Real Madrid, då varje litet lag vill också slå oss och gör därför det bästa de kan för att uppnå det".

"Tyskland är som Real Madrid. Jag gillar det".

Kommentarer

Anonym

2012-06-18 - 20:07:57
hala madrid

Skriv en kommentar