Real Madrid kommer att öka Angel di Marias årslön med 1 miljon euro


Den spanska median rapporterar att Angel di Maria har fått en löneökning från Real Madrid.
Angel di Maria

Real Madrid
har förbättrat Angel di Marias kontrakt genom att erbjuda honom en löneökning som kommer att ge honom 1 miljon euro mer i årslön, rapporterar AS.

Den förra Benfica stjärnan, som anlände till den spanska huvudstadsklubben sommaren 2010, spelade en avgörande roll i marängernas ligaframgång förra säsongen, och han har blivit belönad för sitt arbete med en löneökning från 2 miljoner euro till 3 miljoner euro.

Di Maria är på sitt andra år av sitt femårskontrakt med Los Blancos och han har väntat på en ekonomisk förbättring på sitt avtal sedan förra sommaren.

"Jag väntar på ett svar" sa 24-åringen till Radio La Red den 7 juni år 2011. "De lovade mig det om det gick bra för mig, jag kan öka min årslön".

Kommentarer

Halamadrid

2012-06-12 - 20:21:00
Det förtjänar han inte

Hala Madrid

2012-06-12 - 21:55:49
Klart han gör!

Anonym

2012-06-12 - 23:19:22
den här fittan tänker bara på pengar

Skriv en kommentar