Cristiano Ronaldo: "Mourinho kommer att stanna med oss, det är jag säker på"


Den 27-årige Ronaldo tror inte att Real Madrids tränare Jose Mourinho kommer att lämna marängerna i slutet av säsongen 11/12.
Jose Mourinho & Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo är säker på att tränaren Jose Mourinho kommer att stanna i Santiago Bernabeu nästa säsong.

I januari rapporterades det att den 49-årige taktikern hade redan bestämt sig för att lämna den spanska huvudstadsklubben i slutet av den nuvarande kampanjen för att återvända till England.

Ronaldo har dock sagt att han tror att hans landsman kommer att stanna i Real Madrid, som leder med 10 poäng i den spanska La Liga.

"Mourinho kommer att stanna med oss, det är jag säker på" sa Ronaldo till reportrar inför onsdagens Champions League match mot CSKA Moskva, rapporterar Goal.

AC Milans ägare, Silvio Berlusconi, uttryckte nyligen sitt intresse för Ronaldo, men spelaren insisterade på att han inte kan tänka sig att spela för något annat lag än Los Blancos.

"Jag växer alltid, säsong efter säsong. I Real Madrid måste jag alltid förbättras för att konkurrera med mina lagkamrater. För mig är det fantastiskt; jag lär mig något hela tiden och jag vill fortsätta. Jag är lycklig".

"Real Madrid är det viktigaste - inte jag eller Mourinho. Vi spelar bra, men vi vet att vi kommer att spela en jättesvår match imorgon".

Kommentarer

Microdot

2012-03-13 - 17:54:09
Fasiken vilken skön läsning!

real fans

2012-03-13 - 19:13:30
jaha värdens bästa blogg : ronaldo mål maskin

HALA Madrid

2012-03-14 - 19:30:15
Håller med, bästa läsningen jag har läst på länge! ETT STORT TACK till bloggägaren också! Tack för att du har denna underbara blogg, jag hoppas innerligen att du ALDRIG slutar!

Skriv en kommentar