Hulk: "Jag tror att jag skulle säga ja till Real Madrid eller Barcelona"


Den latinamerikanska Givanildo Vieira de Souza, vars namn är Hulk inom fotbollsvärlden, medger att han inte skulle kunna avvisa varken Real Madrid eller Barcelona.
Hulk

Porto
s anfallare Hulk har vägrat att utesluta en flytt till Barcelona eller Real Madrid i framtiden, och förstärkte spekulationerna om att en flytt kan vara nära.

Den brasilianska spelaren flyttade till den portugisiska klubben från Tokyo Verde sommaren 2008, och har blivit en stjärna för sitt lag under de senaste säsongerna.

Men trots att han har deklarerat att han är lycklig där han är, medgav 25-åringen att han skulle kämpa med att motstå frestelsen av att flytta till någon utav de spanska giganterna om ett sådant tillfälle uppstod.

"Jag har mycket tillgivenhet för Porto, men vem skulle inte vilja spela för Barcelona med kvalitén som de har? Barcelona eller Real Madrid, jag tror att jag skulle säga ja till dessa lag" sa Hulk till A Bola.

Om Real Madrid vill köpa målgöraren kommer det förmodligen att kosta en hel del med tanke på att Hulks klausul ligger på 100 miljoner euro.

Kommentarer

jelal

2012-03-06 - 16:31:12
om de ens vill ha honom

Experten(1)

2012-03-06 - 18:29:51
Barca är på jakt av en anfallare kanske är Hulk ett alternativ då Realmadrid vill ha Aguero!



Men Barca har bara ca 450 miljoner att värva för.

Skriv en kommentar