Jose Mourinho: "Erfarenheten i Real Madrid har varit oförglömlig och fantastisk"


I gårdagens presskonferens sa Mourinho att hans tid i Real Madrid kommer att vara en oförglömlig erfarenhet för honom.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
har pratat om hur viktigt det är för honom att träna Real Madrid och få erfarenhet för att han ska se sig själv som en av världens bästa tränare.

Den portugisiska tränaren lämnade Inter för Real Madrid sommaren 2010, och han njuter av sin tid i den spanska huvudstadsklubben noggrant.

"Jag mådde bra i Inter, men jag tyckte att jag var tvungen att tränare Real Madrid någon gång i min karriär för att känna att jag var en av världens bästa (tränare)" sa Mourinho i en presskonferens.

"Det finns många positiva aspekter på upplevelsen än så länge, och några negativa, som i allt annat i livet, men erfarenheten har varit oförglömlig och fantastisk, och det tillåter mig att vara bättre på det jag gör".

"Det är svårt att säga vad som har varit bäst och vad som har varit värst för mig än så länge. Pragmatiskt sett är det bästa när man vinner en titel och det värsta är när man förlorar, som till exempel åka ut ur Champions League".

"Varje vinst är ett bra tillfälle för mig och varje förlust är en öm punkt. Jag vill hellre göra allmänna bedömningar och våra siffror är för närvarande bra; de visar att vi kommer att vinna en titel. Vi kommer att försöka fortsätta med det goda arbetet för att vinna ligan".

Skriv en kommentar