Jose Mourinho: "Jag har inga problem med Casillas eller med någon annan spelare"


Jose Mourinho förnekade att han är i konflikt med Real Madrids skotträddare Iker Casillas, samt avvisade rapporter som hävdar att han har kommit överens om ett avtal med Manchester City.
Jose Mourinho & Iker Casillas

Real Madrid
s 48-årige tränare Jose Mourinho har insisterat på att han inte har några problem med lagkaptenen Iker Casillas, och förnekade rapporter om att han har pratat med Manchester City.

Under en presskonferens med den portugisiska taktikern var den två gånger Champions League mästaren tvungen att förneka rapporter om en påstådd konflikt med marängernas målvakt.

"Jag har inga problem med Casillas eller med någon annan spelare. Alla dessa historier är inte sanna. De är påhittade av median" sa Mourinho till reportrar.

Sedan fick han frågan om han övervägde att lämna Santiago Bernabeu klubben för Manchester City i slutet av säsongen.

"Jag behöver inte prata om min kontinuitet" sa Mourinho. "Jag har två år kvar på mitt kontrakt och jag har aldrig sagt att jag inte vill stanna".

Mourinho medgav dock att han lämnades förvirrad när klubben inte tillät dem att prata med pressen efter den oavgjorda matchen mot Villarreal.

"Efter Champions Leagues semifinal mot Barcelona förra säsongen, öppnade vi våra hjärtan och vi dödades för det. Samma sak hände i Copa del Rey".

"I Villarreal bestämde vi oss för att inte prata om matchen för att undvika sanktioner. Vi gillade inte vad som hände, men vi var ändå tysta och skapade ingen kontrovers".

"Vi trodde att vi gjorde något positiv och vi kritiserades för det. Så därför är problemet inte vårt, utan ert (median). Nu kan vi inte anklagas för att generera press eller skapa kontroverser".

Kommentarer

Macke

2012-03-31 - 22:31:17
Riktigt skönt att höra, började bli lite orolig av alla skriverier. Jag hoppas att Mourinho stannar många år till med vårat Real Madrid, känns som om det kan bli nått riktigt stort. Hala Madrid! And Mourinho

:love:

Skriv en kommentar