Jose Mourinho: "Jag har lärt mig att ge allt mot Osasuna"


Inför kvällens La Liga match mot Osasuna, kommenterade Jose Mourinho matchen och sa att han förväntade sig en svår bortamatch.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att han förväntar sig en tuff match mot Osasuna när den spanska huvudstadsklubben möter La Liga klubben i Pamplona senare under dagen.

Santiago Bernabeu klubben leder med sex poäng i den spanska ligan och har inte förlorat sina 14 senaste matcher, men den förra Inter tränaren fruktar en tuff match ikväll.

"Jag förväntar mig att Osasuna spelare som de alltid gör" sa Mourinho till reportrar, rapporterar Goal. "De kämpar, de är aggressiva, de spelar en enkel omgång och de har fansens stöd. Det är jättesvårt för alla lag att spela i Pamplona, men vi vill vinna eftersom vi vill nå våra mål".

"Det finns nio matcher kvar att spela och det här är den första utav de. Vi får helt enkelt försöka att spela bra. Vi förlorade välförtjänt i Pamplona förra säsongen. Jag kommer ihåg att jag sa efter matchen att Osasuna var starkare och rörde på bollen snabbare, men jag vill inte säga att de var mer motiverade".

"De startade helt enkelt med mer intensitet än oss. Vi kommer att ha samma domare som vi hade förra året och jag förväntar mig att han gör ännu ett utmärkt jobb".

"Jag har lärt mig att ge allt mot Osasuna eftersom, gilla det eller inte, de har ett definierat format. Det är deras bästa kvalité. De vet vad de gör och det är därför vi förväntar oss att matchen kommer att vara tuff".

Skriv en kommentar