Jose Mourinho: "Jag känner på mig att det kommer att vara en svår match mot APOEL"


Mourinho har brutit mediemörkläggningen och pratat om tisdagens bortamatch mot APOEL i Champions Leagues kvartsfinal.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har förnekat anklagelserna om att han hade ansvaret för klubbens nyliga mediemörkläggning.

La Liga ledarna vägrade att prata med pressen efter förra veckans La Liga match mot Villarreal på El Madrigal i protest mot de orättvisa domarna. Många hävdade att det var Mourinho som bestämde att frysa ut median, men portugisen sa något annat i dagens presskonferens.

"Jag behöver inte motivera något" deklarerade Mourinho när han tillfrågades att förklara sin handling. "Det var inte jag som var ansvarig för detta eller som tog detta beslut".

Sedan pratade han om morgondagens Champions League kvartsfinal, och sa: "Vi är favoriter; det kan vi inte förneka. APOEL och Madrid kan inte jämföras, men jag respekterar dem jättemycket".

"Vi har studerat deras utveckling och vet att det kommer att bli en tuff match. Självklart kommer vi att försöka vinna, men jag känner på mig att det kommer att vara en svår match och att allt kommer att avgöras på Bernabeu".

"Självklart måste vi lära oss något från dem. Det finns stor kraft inom gruppen och det är viktigare än spelarnas kvalité".

"De alla kämpar för lagets intressen och vet att allting är möjligt inom denna sport. Det är en stor lärdom för hela världen. Vi måste respektera APOEL. Deras Champions League kampanj har varit fantastisk och de förtjänar att vara där de är".

Kommentarer

real fans

2012-03-27 - 06:58:21
jaha hoppas att vi vinner hemma match och borta match. och när skulle barca möta milan ?

CR7 king

2012-03-27 - 12:09:00
I morgon på viasat fotboll kl.20:45

mou

2012-03-27 - 13:21:32
så sant det mourinho säger allt är möjligt inom detta fotbolls världen

P - Hala Madrid

2012-03-27 - 17:42:42
SANT, dom spelar bra fotboll...

Skriv en kommentar