Kaká: "Jag är glad över att ännu en gång ha hjälpt Real Madrid och haft en avgörande roll"


Den 29-årige stjärnan Kaká kommenterade gårdagens match mot APOEL och vägrade att ryckas med varken sin egna presentation eller klubbens.
Kaká

Real Madrid
s brasilianska mittfältare Kaká, som utsågs till Man of the Match efter gårdagens 3-0 vinst mot APOEL, var ytterst stolt över att ha kunnat hjälpa sitt lag att vinna bortamatchen i Cypern.

Det var inte förrän playmakern hoppade in i matchen som det mållösa resultatet ändrades. 29-åringen hjälpte sin lagkamrat Karim Benzema att göra det första målet och utökade med ett eget mål senare under matchen.

Benzema gjorde ännu ett mål i slutet av matchen, men all fokus sattes på Kaká som var nyckeln till marängernas bortavinst.

"Marcelo och jag byttes in för att försöka göra någon skillnad" sa Kaká till Real Madrids officiella hemsida. "Jag är glad över att ha utnyttjat minuterna jag fick; att ännu en gång ha hjälpt Real Madrid och haft en avgörande roll".

"En dag och en match i taget tar jag vara på mina möjligheter gradvis, men jag är glad med vinsten".

Kaká betonade dock att La Liga ledarna ännu inte har vunnit kvartsfinalen eftersom det finns ytterligare en match att spela på Santiago Bernabeu.

"Vi vet att vi skulle ha svårigheter mot APOEL. De är ett lag som är här för en anledning. De har gjort ett bra jobb och vi har bara vunnit den första matchen. Trots att vi har en stor fördel måste vi spela på samma sätt i returmatchen".

Skriv en kommentar