Kaká: "Real Madrid har en god chans att göra något stort i Champions League"


Inför morgondagens Champions League match, sa Kaká att han tror att Real Madrid har en stor chans att gå vidare till kvartsfinalen.
Kaká

Real Madrid
s playmaker Kaká hoppas att hans lag kommer att gå långt i den här säsongens Champions League.

Den spanska huvudstadsklubben nådde åttondelsfinalen efter att ha vunnit alla sina sex matcher i gruppspelen, och de blev därmed det femte laget att försäkra ett perfekt rekord i gruppspelen i tävlingens historia.

Santiago Bernabeu klubben är favoriter att gå vidare till kvartsfinalen efter 1-1 matchen mot CSKA Moskva, och Kaká tror att hans lag kan gå vidare i tävlingen.

"Vi har sett att vissa stora lag är redan vidare" sa Kaká till den spanska tidningen AS. "Jag tror att AC Milan och Barcelona har stora chanser att nå finalen".

"Men jag tror att Madrid har en god chans att göra något stort i Champions League. Vi är säkra på att vi kan nå kvartsfinalen, men vi respekterar CSKA och vet att de kan skapa mycket problem för oss".

Sedan pratade han om partnerskapet med Mesut Özil denna säsong, och sa: "Det är ett nöje för mig att spela med Özil eftersom han är en fantastisk spelare. Jag tycker att det är jättelätt att spela bredvid honom eftersom han är jätte smart".

Till sist hyllade han en av världens bästa tränare, Jose Mourinho, men vägrade att säga om den portugisiska taktikern är den bästa tränaren han har spelat under.

"Han är verkligen en av de bästa tränare jag har någonsin haft. Jag lär mig något nytt med varje tränare. Jag har lärt mig jättemycket med Mourinho, så jag tycker att han är en av de bästa tränarna jag har spelat under".

Skriv en kommentar