Martinez: "Jag är inte värd de €40 milj. som Real rapporteras vara beredda att betala för mig"


Real Madrid sägs vara villiga att erbjuda en stor summa pengar för Javi Martinez, men spelaren anser inte att han är värd den summan som Los Blancos kommer enligt rapporter att erbjuda Athletic Bilbao.
Javi Martinez

Athletic Bilbao
s mittfältare Javi Martinez tycker inte att han är värd 40 miljoner euro. I en intervju med den spanska sporttidningen Marca sa den 23-årige playmakern att han inte håll med spekulationerna som säger att han har värderats till 40 miljoner euro.

Rykten i Spanien säger att Real Madrid kommer att erbjuda 40 miljoner euro för den spanska stjärnan i sommarens transfermarknad.

"Jag tycker inte att jag är värd så mycket; jag tycker inte att jag är värd 40 miljoner euro" sa Martinez. "Jag säger ingenting nu. Dessa rykten går alltid runt i fotbollsvärlden".

"Det är dock mycket trevligt att man talar om mig i tidningarna; det är en produkt av vad du gör och säger att du gör saker och ting rätt".

"Jag är jätteglad över att prata om mig själv, men jag är jättefokuserad på vad jag har för tillfället. Det räcker, så jag försöker att inte ge spekulationerna alltför mycket uppmärksamhet".

Om Real Madrid signerar Martinez kommer den unga spelaren att spela tillsammans med Xabi Alonso i mittfältet nästa säsong. Analytiker tyder redan nu på att mittfältspartnerskapet skulle bli en populär historia i Los Merengues historieböcker om centralmittfältaren värvas till den spanska huvudstadsklubben i slutet av säsongen.

Kommentarer

Anonym

2012-03-04 - 10:45:27
Tycker inte jag heller

Skriv en kommentar