Mesut Özil: "Inter ville signera mig, men beslutet att gå till Real var helt rätt"


Den tyska stjärnmittfältaren Mesut Özil säger att Inter försökte signera honom i två år, men i slutändan valde han Real Madrid.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil har avslöjat att han hade chansen att flytta till Inter efter VM 2010, men valde att istället flytta till Santiago Bernabeu klubben. Och nu när han har anpassat sig till den spanska huvudstadsklubben, hävdar tysken att han skulle vilja stanna hos La Liga ledarna tills han pensionerar sig.

Sport-Bild
rapporterar att den förra Inter tränaren Jose Mourinho försökte först att signera Özil till Serie A år 2009, men en transfer nåddes aldrig. Nerazzurri försökte ännu en gång värva den förra Werder Bremen stjärnan ett år senare och var villiga att betala 25 miljoner euro för mittfältaren.

Özil hade dock satt sitt sikte på Real Madrid och till slut flyttade han till marängerna för en summa på 15 miljoner euro sommaren 2010.

"Det är sant att jag hade erbjudanden från några topp europeiska klubbar. Inter var en utav dem. Men beslutet att gå till Real var helt rätt. Det är världens bästa klubb och jag skulle vilja avsluta min karriär här" sa Özil till Sport-Bild.

"Jag är bara 23 år gammal, jag kommer inte att nå min topp under en lång tid. Jag kommer att bli ännu bättre. Jag koncentrerar mig bara på Madrid och landslaget eftersom vi kan skapa historia i år".

"Vi (Real Madrid) kan vinna La Liga och Champions League, och i sommar kan jag vinna det europeiska mästerskapet med Tyskland".

Kommentarer

Microdot

2012-03-29 - 11:27:04
Det är vi glada för! :thumbup:

Macke

2012-03-29 - 14:42:19
Ja... Verkligen!:thumbup:

Anonym

2012-03-29 - 15:31:22
Alla vi som älskar özil klappa nu (klapp klapp):thumbup::thumbup:

Sazze

2012-03-29 - 19:19:59
I love this guy! Özil <3

Fotbollsfanatikern

2012-03-30 - 00:57:18
att vi fick Özil för "bara" 150 miljoner ser jag som ett galet klipp! Real går en stor tid till mötes medans Barca om 1-3 år kommer tappa sin dominans :)

fgfg

2012-04-18 - 17:26:51
messi suger özil bäst :love::love::love::-O;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-):-P:-P:-):-):-)

Skriv en kommentar