Real Madrid har signerat Jorge Franco från Diocesano


Den spanska median rapporterar att Real Madrid har signerat den tonårige målgöraren Jorge Franco från Diocesano.
Jorge Franco

Real Madrid
har slutfört signeringen av den lovande ungdomsspelaren Jorge Franco från Diocesano för en okänd avgift.

Den 18-årige anfallaren har haft en imponerande form för hans klubbs ungdomsakademi, och innan han anslöt sig till Real Madrid uppmärksammades han av klubbar som Barcelona, Chelsea, Liverpool och Manchester United.

Han har dock valt den spanska huvudstadsklubben och dessutom ser han fram emot flytten till Los Blancos i slutet av säsongen.

"Att spela för Real Madrid är en dröm. Jag trodde aldrig att min dröm om att spela för världens bästa klubb skulle uppfyllas. Jag kan inte be om något mer" sa Franco till Marca.

"Jag bor på ett moln just nu. Så många bra saker har hänt denna säsong. Jag trodde aldrig att jag skulle göra 26 mål på en säsong. Jag är skyldig allt detta Diocesano, som gav mig självförtroendet igen".

Kommentarer

Anonym

2012-03-20 - 15:43:51
är han klar för a-laget

kan jag få svar snabbt!?!?

Anonym

2012-03-20 - 16:25:03
snabbt svar tack

Anonym

2012-03-20 - 18:01:43
bloggarn kan du svara da?!?!?!?!:-s:-s:-s:-(:-(:-(

RealMadriidCF.blogg.se

2012-03-20 - 20:02:11
Svar: Nej, han är inte klar för A-laget, utan han kommer att börja spela för Real Madrid Castilla, det vill säga B-laget.

Srs

2012-03-20 - 20:17:21
Är det bekträftat av Real Madrids hemsida?!?!

227

2012-03-20 - 22:07:20
Alltid kul med nya talanger. Hoppas Real Madrid C tar sig till Liga Adelante. Någon som vet hur det går för dem i deras division?

Skriv en kommentar