Robinho: "Real ville köpa någon annan och helt plötsligt var de inte intresserade av mig längre"


Den förra Real Madrid stjärnan Robinho säger att han inte kände sig värderad hos La Liga ledarna, vilket var anledningen till att han ville lämna marängerna.
Robinho

AC Milan
s anfallare Robinho har medgett att han inte kände sig värderad i Real Madrid under hans sista år i Santiago Bernabeu.

Den brasilianska målgöraren flyttade från Santos till den spanska huvudstadsklubben sommaren 2005, men tre år senare lämnade han marängerna för Manchester City.

Den 28-årige spelaren medgav att trots att han hade några bra perioder i Madrid, gör det fortfarande ont för honom att tänka på hur han lämnade Los Blancos.

"Jag hade några fantastiska ögonblick där, men mitt avskedande var en besvikelse. Real ville köpa någon annan (Cristiano Ronaldo) och helt plötsligt var de inte intresserade av mig längre" sa Robinho till band.com.br.

"Jag tycker att sättet jag lämnade Madrid var sorgligt, men fansen förstår inte alltid vad som händer i dessa fall. Överenskommelsen föll igenom till slut och klubben var inte lycklig. Jag kände mig inte värderad och ville lämna".

Skriv en kommentar