Mourinho: "Inget illa menat, men Real Madrid är så mycket bättre än det turkiska landslaget"


Den portugisiska taktikern Jose Mourinho förklarade varför han inte använder sig utav Nuri Sahin så mycket, pratade om sina skadade spelare samt hyllade Higuain och Granero.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho analyserade dagens match och hyllade både Gonzalo Higuain och Esteban Granero i gårdagens presskonferens.

"Endast en dum tränare skulle vilja att en av världens bästa centralanfallare lämnar hans lag. Higuain kanske har misslyckats med att göra mål under de senaste matcherna, men det gör inte honom till mindre speciell och jag har ingen avsikt i att se honom lämna Real Madrid" sa Mourinho till Real Madrids officiella hemsida.

"Benfica förlorade åtta poäng på endast femton dagar i den portugisiska ligan. Det har hänt förut och det kommer att hända igen. Endast matematik är definitiv inom fotbollen och jag vet att det låter upprepande, men endast matematik fastställer de slutliga platserna på bordet. Vi kommer att fortsätta försöka vinna våra matcher och stanna på toppen ända till slutet".

"Det viktigaste för oss just nu är vår match mot Espanyol på Bernabeu. De är ett jättebra lag och de har en bra tränare. De kommer inte att vara rädda för att försöka vinna på Bernabeu. Beroende på de som ligger på andra plats i ligan kommer att få för resultat, kommer vi antingen att behålla eller minska vår ledning genom att vinna och vi kommer att ha en match mindre att spela. Det är det enda vi bör tänka på".

"Varje lag i Europa har spelare som lider av muskelskador. Det är normalt, speciellt när spelarna spelar för sina landslag. Jag kommer att gå igenom samma sak om jag någonsin blir en landslagstränare. Vissa skador uppstår efter att en landslagsmatch har spelats".

"Di Maria är skadad och han är jätteviktig i vår stil. Vi förlorar kvalité utan honom. Han jobbar på att återhämta sig och det skulle inte vara något utöver det vanliga om han använder hjälp utifrån för att komplimentera återhämtningsarbetet som han gör hos oss. Det viktigaste är att han återhämtar sig så snabbt som möjligt eftersom han har verkligen satt sin prägel på laget och vi är annorlunda utan honom".

"Jag vet inte hur lämplig Kaká kommer att vara för matchen än. Han tränade inte igår, men med tanke på alla skador vi har, får vi se om han kan göra en uppoffring i 20, 45 eller 90 minuter. Vi får se hur han svarar på träningen".

"Inget illa menat, men Real Madrid är så mycket bättre än det turkiska landslaget. Klubbar är bättre än landslag och det är lättare att spela regelbundet för ditt land än för din klubb eftersom lagen är starkare. Det är bra nyheter för oss att Sahin spelade bra och han kan bidra med ännu mer om han fortsätter att ha en bra försäsong och växa med laget. Vi kan inte använda spelare som, enligt min åsikt, inte är så produktiva som andra är just nu".

"Granero spelar eftersom han har en bra karaktär och en stark personlighet. Han är den sorts spelare som jag tror att Real Madrid inte har råd att förlora. Han borde avsluta sin karriär här. Han är en symbol för vad Real Madrid förkroppsligar och han sviker oss aldrig. Han är den enda spelaren som jag kan klandras för att inte ha använt i den första halvan av säsongen".

Sedan svarade Mourinho på rapporterna som hävdade att han letade efter ett hus i London, och sa: "Jag behöver inte förklara mitt privatliv för någon, men av respekt för klubben anmäler vi oss alltid när någon lämnar Madrid. Jag sa till presidenten och generaldirektören att jag skulle till London. Jag ska inte behöva fråga någon utav er om tillstånd eller ens säga vart jag har varit. Det är mitt problem och ingen annans. Jag kommer att åka igen på måndag och jag tror inte att jag måste fylla i ett tillståndspapper".

Skriv en kommentar