Cristiano Ronaldo: "Individuellt har min säsong varit en perfekt 10"


Den 27-årige Cristiano Ronaldo tycker att han har haft en perfekt säsong på en individuell nivå, men han vägrade att säga om han tycker att han förtjänar att vinna Ballon d'Or titeln.
Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
tycker att han har haft en perfekt säsong med Real Madrid efter att ha hjälpt sitt lag att vinna La Liga titeln.

Trots att portugisen inte lyckades vinna Pichichi priset som toppmålgöraren i La Liga samt att han misslyckades vinna Champions League trofén, känner den förra Manchester United stjärnan att han kan vara nöjd med sin prestation under kampanjen.

"Individuellt har min säsong varit en perfekt 10. Kollektivt har det varit en nia eftersom vi kunde ha vunnit fler titlar, som Champions League till exempel" sa Ronaldo i ett Castrol evenemang, rapporterar Goal.

"Mitt mål är att göra ännu bättre ifrån mig nästa år. Jag vet att det kommer att vara svårt att göra fler än 46 mål i La Liga, men vad som helst kan hända inom fotbollen. Jag tror verkligen att jag fortfarande kan förbättras. Jag vet att det är svårt på grund av alla rekord vi har slagit, men man vet aldrig".

Anfallaren fortsatte med att diskutera Ballon d'Or, och trots att han vägrade att deklarera sig själv som en favorit att få utmärkelsen, försäkrade han att han kommer att göra sitt bästa i EM för att öka sina chanser att bli utsedd till världens bästa fotbollsspelare igen.

"Jag är inte den som bestämmer om jag förtjänar Ballon d'Or. Jag tycker att jag har haft en fantastisk säsong, där jag har vunnit en viktig titel som La Liga, som är jättesvår att vinna".

"Vi måste dock vänta och se. Jag är fokuserad på EM 2012 nu. Jag vill göra bra ifrån mig där, som kommer att hjälpa mitt bidrag i Ballon d'Or".

"Jag försöker alltid att förbättras och bli en bättre spelare, men det är inte en tävling med Messi. Det är något mellan alla lag och spelare. Folk jämför oss hela tiden, men det är omöjligt. Man kan inte jämföra en Ferrari med en Porsche eller en Mercedes.

"Vi är olika spelare som spelar för olika lag. Han är en magnifik spelare och vi kämpar alltid - på ett bra sätt - för att göra fler mål. Alla spelare tävlar med andra spelare. Det är en bra sak".

Till slut sa Ronaldo att han är säker på att Madrid kommer att vara den dominerande kraften i La Liga efter deras framgångsrika ligakampanj säsongen 2011/2012.

"Jag tror att cykeln har redan ändrats. Vi slog Barcelona hemma, vilket inte var lätt, men vi lyckades göra det. Vi slutade också med nio poäng mer än dem i tabellen och det är en stor ledning".

"Så jag tror att cykeln har ändrats och jag hoppas att situationen kommer att stanna såhär i många år framöver. Barcelona är ett fantastiskt lag, men det är även vi. I år har vi visat att vi är det bättre laget".

Kommentarer

Benni Banan

2012-05-22 - 14:31:09
Du är bäst! Men kan du skriva om vilka real tänker köpa?:-)

Anonym

2012-05-22 - 15:26:33
Mou ny kontrakt till 2016

Till Ägaren

2012-05-22 - 17:49:20
Hallå eller gör ett blogginlägg om mourinho att han ska förlänga kontraktet till 2016

MÖ10

2012-05-22 - 18:51:13
ronaldo har varit en 10 i år han bärde real till doms 32 ligatitel det var mycket tack vare han:thumbup:

Anonym

2012-05-23 - 12:59:17
jaa du är ju fan bästi världen utantntvekan skulle också få mer information om vem Real Madrid kommer köpa Ronaldo love u!!!!!!!!!!! <3333



!Hala Madrid!!!!!!!<3

MÖ10 - BÄSTA FAN

2012-05-23 - 13:56:17
han är grym:thumbup: men dom måste skriva mer om özil!!!! det är dåligt:mad::mad::mad::mad::mad::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

MÖ10 - BÄSTA FAN

2012-05-23 - 14:29:21
han är ju grymmmm!!!:love::love::love: men ägaren skriv mer om özil!!!:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: inte så lite som du har gjort:thumbdown::thumbdown:

MÖ10 - BÄSTA FAN

2012-05-23 - 14:30:28
oj lite överdrivet:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Skriv en kommentar