Cristiano Ronaldo: "Real Madrid var bättre än Barcelona denna säsong"


Den portugisiska stjärnan Cristiano Ronaldo säger att hans lag förtjänade att ta hem ligatiteln eftersom enligt honom var Real Madrid bättre än Barcelona.
Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
har pratat om sin glädje att vinna La Liga med Real Madrid, och han känner att marängerna förtjänade titeln eftersom de var bättre än rivalerna Barcelona under hela säsongen 11/12.

"Jag är otroligt glad. Detta är min första ligatitel i Spanien och jag är överlycklig. Vi har nått vårt mål och vi alla såg fram emot att vinna La Liga" sa Cristiano Ronaldo till klubbens officiella hemsida.

"Ligan är ännu hårdare när du har kämpat för den med ett lag som Barcelona, men du känner dig fantastisk när du slår ett av världens bästa lag. Vi var bättre än dem. Vi alla upplever en stor glädje för att ha nått vårt mål efter att ha slagits i 10 månader".

"Ligatiteln är den jag ville ha mest. Jag har två guldskor hemma. Det skulle vara trevligt att vinna en till, men jag skulle inte ha något emot att inte vinna den".

Kommentarer

moh

2012-05-03 - 16:33:01
bra sagt där det gör inget om att dvärgen vinner den !



men du är den bästa nån sin jag sett

Skriv en kommentar