Gonzalo Higuain: "Det har varit ett jätte tufft år för mig"


Gonzalo Higuain säger att han inte vet var han kommer att befinna sig nästa säsong efter en tuff kampanj för honom i Santiago Bernabeu.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s argentinska anfallaren Gonzalo Higuain har medgett att han var besviken med sin roll i Los Blancos säsongen 2011/2012.

Den 24-årige målgöraren var andrahandsvalet för Jose Mourinho som föredrog fransmannen Karim Benzema, trots att Higuain har gjort 26 mål i alla tävlingar.

Latinamerikanens situation i den spanska huvudstadsklubben har därför lett till att klubbar som Paris Saint-Germain och Juventus kopplats med målskytten. Spelaren säger dock att han inte har någon information om Juventus har varit i kontakt med hans far.

"Jag vet ingenting om det där" sa Higuain till AS. "Jag läste mindre och mindre tidningar eftersom de skriver många lögner och det jag vill är att njuta av Madrids La Liga titel och distansera mig från allt".

Sedan pratade Higuain om sin frustration över att ha förlorat sin plats i Real Madrids startelva samt medgav att han är osäker om sin framtid.

"Det har varit en tuff säsong. Ärligt talat hade jag inte många spelchanser. Men jag är glad över att vi har vunnit La Liga".

"Det är svårare för en anfallare att inte spela, det är sanningen. Ännu mer också för att jag lever för det här. När jag inte spelar, lider jag. Jag har kommit till Argentina för att vila, sedan får vi se vad som händer. Det har varit ett jätte tufft år för mig".

Kommentarer

Anonym

2012-05-20 - 13:41:07
frågan när har real madrid sin första match?

el pipita <3

2012-05-20 - 14:53:38
Tycker han borde gå till Juventus, peronligen. Tycker att det är ganska synd att han inte får spela, så om han går till Juve så får han mer chanser om han vill gå vidare i hans kärriar, för han kommer ingen vart om han sitter på bänken. Tro inte att jag inte vill ha han i Madrid, ÄLSKAR real madrid OCH HIGUAIN fast tycker det är bäst så för han.... Kommer vara svårt och släppa han dock.

Anonym

2012-05-21 - 20:20:01
MEN HAN HAR VARIT SKADAD!!:mad:

Anonym

2012-05-21 - 20:21:09
MEN HAN HAR VARIT SKADAD!!:mad:

Skriv en kommentar