Hamit Altintop: "Min framtid? Jag vet inte vad som kommer att hända"


Altintop vet inte om han vill stanna i Real Madrid nästa säsong på grund av brist på speltid, och därmed är hans framtid tveksam.
Hamit Altintop

Hamit Altintop
har sagt att han kan lämna Real Madrid i sommar om hans situation i Santiago Bernabeu inte förbättras tillräckligt.

Den turkiska mittfältaren anlände till Real Madrid från Bayern München gratis förra året, men han var Los Blancos andra minst spelade truppspelare säsongen 2011/2012.

Den 30-årige spelaren är medveten om att han har missat en stor del av säsongen på grund av skador, men han insisterade på att hans prioritet är att spela fotboll, och inte sitta på bänken.

"Min framtid? Jag vet inte vad som kommer att hända. Alla vet att det har varit en bra säsong för mig, men att skadorna sårar mig" sa Altintop efter Turkiets 3-1 vinst mot Georgien.

"Laget spelade jättebra och det kostade mig en möjlighet i A-laget. Sådana saker händer inom fotbollen. Jag skulle vilja spela mer".

"Nu måste jag fatta ett beslut. Jag måste återstå lugn. Jag skulle vilja spela mer och Galatasaray skulle ge mig chansen att återvända till mitt land. Vi får se".

Kommentarer

Anonym

2012-05-27 - 13:21:57
Lämmna :-)

P - Hala Madrid!

2012-05-27 - 14:29:20
Sant, han har varit skadad en hel del denna säsong. Men det var kul att han gjorde mål mot Georgien! Sahin också :)

Anonym

2012-05-27 - 21:31:09
Hoppas han drar :D

Skriv en kommentar