Mesut Özil: "Säsongen 2011/2012 har varit den bästa i min karriär"


När Mesut Özil pratade med den tyska median sa han att säsongen 2011/2012 var den bästa säsongen han har någonsin haft i sin karriär.
Mesut Özil

Real Madrid
s stjärnmittfältare Mesut Özil säger att förra säsongen var den bästa kampanjen han har haft under sin karriär.

Den tyska playmakern hjälpte den spanska huvudstadsklubben att vinna sin första ligatitel på fyra år, och när han pratade med tidningen Bild, sa han: "Det har varit den bästa säsongen i min karriär. Känslan av att ha vunnit en titel med Real Madrid var fantastisk, men kampanjen har inte slutat än. Nu vill jag vinna den europeiska tävlingen".

"Det känns skönt. Vårt mål är (EM)titeln. Förutsättningarna för att förbereda oss är perfekta och vi är helt koncentrerade på turneringen".

Sedan pratade 23-åringen om den goda andan som finns i Real Madrids omklädningsrum. Özil säger att han känner sig bekväm med sina lagkamrater och han ser fram emot att förbättra sitt spel.

"Jag tar hand om min kropp, men jag måste vara försiktig i byggnaden av min styrka så att jag inte förlorar min fart. I Real Madrid finns det spelare med bra fysik, men Cristiano Ronaldo är unik. Dessutom är han en jätte hjälpsam person".

"I Real Madrids omklädningsrum känner man sig jätte bekväm, alla skämtar med varandra. Det spelar ingen roll hur stor institutionen är, spelarna har sina fötter på marken".

Kommentarer

MÖ10 - BÄSTA FAN

2012-05-27 - 14:07:58
han är världens bästa:love::love::love::love:

Anonym

2012-05-27 - 14:40:40
ja alla mål ronaldo gjorde är nästan assist özil.



ronaldo han som mest gör roliga saker med marcelo är unik :thumbup:

Mesut Özil

2012-05-27 - 21:00:57
Jag vet inte. Men det går inte att sluta beundra killen. Han är helt otrolig!

Han är verkligen Real Madrids lilla teddy björn :)

Gorm

2012-05-28 - 16:41:46
kan inte annat än bara hålla med dig ovanför mig! han är så jävla cool att se på planen han har en otroligt elegant spelstil och passningar som är helt sjuka!

Hawkar

2012-05-28 - 18:33:04
Özil du är bäst bäst och bäst

Utan dig hade real och ronaldo inte klarat sig

Utan dig hade jag inte hyllat real,,,bästa özil <3

Love Madrid

2012-06-08 - 11:30:20
asså özil e skiiitttt grym!

jag älskar honom! han e jätte duktig och samarbetar med ronaldo jätte bra!<3

Skriv en kommentar