Raphaël Varane: "Att signera för Real Madrid såg ut som att det skulle bli ett självmordsuppdrag"


Den tonårige talangen Raphaël Varane har avslöjat varför han valde att flytta till Real Madrid istället för Manchester United.
Raphaël Varane

Real Madrid
s mittback Raphaël Varane medger att han är nöjd med sin första säsong i Santiago Bernabeu klubben, rapporterar det franska tv-programmet TF1.

Den 19-årige franska försvararen har spelat mer än man förväntade sig och man har hört Jose Mourinho deklarera honom som bättre spelare än Laurent Blanc var vid samma ålder.

"Att välja att signera och gå till Real Madrid såg ut som att det skulle bli ett självmordsuppdrag, men jag visste vart jag ville gå och varför. Jag tvivlade aldrig på mig själv" sa Varane, som valde Real Madrid framför Manchester United förra sommaren.

"Det som gjorde skillnaden var att den portugisiska tränaren (Mourinho) sa att han ville jobba med mig. Detta och garanti för framsteg i min träning i en så viktig klubb var avgörande för mitt beslut".

Kommentarer

Nalyd

2012-05-22 - 13:34:28
vad står det på dom två sista orden i rubriken?

EXPERTEN

2012-05-22 - 17:05:24
stop hatin white booy:mad::mad:

Mesut Özil

2012-05-22 - 17:19:05
Grymt bra! Killen kommer bli riktigt bra i framtiden! :)

Anonym

2012-05-22 - 20:56:00
ja en grym försvarare som ramos

Skriv en kommentar