Sergio Ramos: "Vårt mål är att göra historia genom att nå 100 poäng i La Liga"


Sergio Ramos säger att han känner sig stolt över både sig själv och laget som har lyckats vinna sin första ligatitel sedan 2008.
Sergio Ramos

Real Madrid
s försvarare Sergio Ramos tror att hans lag kan besegra Mallorca idag och samtidigt nå 100 poäng i La Liga.

Los Blancos, som för närvarande har 97 poäng i den spanska ligan, har redan säkrat ligatiteln, och nu har de en chans att göra historia genom att vara det första laget som når 100 poäng på endast en säsong.

"Vi vill göra historia genom att ta 100 poäng och vi vill också avsluta säsongen genom att fira titeln på vår stadium" sa Ramos till Real Madrids officiella hemsida.

"Det är vårt mål eftersom det är ett imponerande nummer och det kommer alltid få folk att komma ihåg denna upplaga av La Liga. Med lite tur, hårt arbete och konsistens kan vi ta de tre poängen för att avsluta säsongen med en smäll inför våra fans".

"Jag har förtroende för mina lagkamrater och laget. Jag tycker att göra mål är lika viktigt som att hålla nollan, och det skulle vara fantastiskt att inte släppa in några mål i vår sista match".

"Vi vill göra så många mål som möjligt så att folks sinnen underlättas innan semestern efter att ha sett deras Real Madrid lag vinna och fira titeln".

"Det är oförglömligt att fira i Cibeles, speciellt efter de stora ansträngningarna och uppoffringarna vi gjorde för att vinna. Man ser alla supportrar där som känner sig stolta över sitt lag. Det är alltid trevligt att se det. Det gör Madridistas och alla fotbollsspelare stolta över att vara i Cibeles".

"Vi vill fortsätta jobba på samma sätt. Vi har varit tillsammans under en tid och vi känner oss bättre varje år. Jag hoppas att detta är början av en fantastisk era i Real Madrid, som kommer att bli ihågkommen i framtiden som en tid av många titlar".

"Jag är stolt över mina prestationer denna säsong, men jag är stoltare över hela laget och över hur vi alla har förbättrats och presterat. Fördelen tillhör hela truppen, oavsett hur mycket eller lite någon har spelat".

Kommentarer

siha

2012-05-13 - 13:23:26
ronaldo hoppas att han gör 8 mål

Skriv en kommentar