Cristiano Ronaldo: "Folk vet inte vem den riktiga Cristiano är"

 
Real Madrid stjärnan har medgett att allmänhetens uppfattning om att han är lynnig och arrogant har gjort honom impopulär hos vissa personer.
 
Cristiano Ronaldo tror att sättet som folk uppfattar hans personlighet har ogillats av supportrarna. Anfallaren ses ofta som arrogant av åskådarna, men den portugisiska spelaren tror att hans rykte ofta föregår honom.
 
"Jag vill inte gråta över det, men ibland så tror jag det" sa Ronaldo till CNN när han fick frågan om han tror att hans bild har kostat honom i det förflutna.
 
"Det är en fråga som jag aldrig ger ett 100 procent rätt svar på eftersom ibland vet jag verkligen inte. Jag tror inte att det är tillåtet för folk att ändra på min personlighet".
 
"Kanske håller jag med om att har jag en dålig bild på planen ibland eftersom jag är jätte seriös".
 
"Om du verkligen känner mig, om du är min vän, om jag släpper in dig i mitt hus och du spenderar en dag med mig, skulle du veta hur mycket jag hatar att förlora".
 
"Om jag är i poolen med min flickvän brukar vi ha en tävling. Ibland måste du dock ge henne en möjlighet att vara glad, men jag vinner eftersom jag inte gillar att förlora".

"Jag är en tävlingsinriktad person och ibland tolkar människor det på ett annat sätt, vilket sårar mig eftersom jag inte gillar det".
 
Den förra Manchester United anfallaren slog även tillbaka på kritiken som har märkt honom som en "självisk" person, och sa: "Jag är intresserad av folk som kallar mig arrogant, inte av alla, men av de flesta".
 
"Någon dag skulle jag vilja sitta med dem och ha ett snack för att se på vilket sätt de tycker att jag är arrogant, eftersom jag tror att de behöver sitta med mig för att veta vem den riktiga Cristiano är".
 

Kommentarer

Los blancos

2012-11-08 - 22:25:38
Alla som hatar CRISTIANO, kan dra åt helvete !!
Jag förstår om man inte gillar honom, men det jag inte kan förstå är varför man hatar honom??

Expert(1)-->ParhamPrinceJ

2012-11-09 - 02:38:00
Respekt för CRs ord!!
helt klart en tävlingsinriktad kille precis som Guidetti han tror att han kommer bli en av dem bästa i världen liksom för att nå sitt mål gäller det att tänka längre än vanligt och att tro på sig sj.
Se sig sj i spegeln o kunna säga jag grejar detta.

Elin

2012-11-09 - 09:48:30
Sök på cristiano ronaldo funny moments/laugth det är så kul DÄR får man veta vem har är:-)

Elin

2012-11-09 - 09:49:00
På youtube dårå

Real Madrid 10

2012-11-09 - 15:41:38
Asså om jag skulle få en dag med Cristiano så skulle det var det bästa som finns. Först så skulle vi till en sjukhus och besöka folket där. Vi skulle göra människor glada. Att folk kallar honom för arrogant eller självsikt är bara för att du är avundsjuka på honom och det är sanningen. Snälla han har sänkt pengar till många länder besökt många sjukhus vad mer vill ni ha från honom. Om han inte passar eller skjuter för att han vill göra mål så är det en helt annan sak. Alla vill göra mål!

Anonym

2012-11-09 - 17:52:41
gör messi det ? skickar pengar?

Skriv en kommentar